بازاریابی محتوا چیست؟
loading...

خرید کتاب های تخصصی

بازدید : 10 چهارشنبه 25 مهر 1397 زمان : 16:46


تعریف بازاریابی محتوا

تعریف موسسه بازاریابی محتوا (Content Marketing Institute) از بازاریابی محتوا:

بازاریابی محتوا یکی از رویکردهای استراتژیک بازاریابی است که بر تولید و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار با اهداف برندها متمرکز شده است. بازاریابی محتوا به دنبال جذب، حفظ و تعامل با مخاطبانی است که به وضوح تعریف و شناخته شده هستند. این عمل با هدف هدایت کاربران برای انجام اقداماتی سود ده صورت می‌گیرد.

به نظر من این تعریف خیلی خوب است ولی می‌توانیم در آن به قسمت های دیگر اشاره کنیم. به این که بازاریابی محتوا یک استراتژی بلندمدت است که بر ایجاد یک رابطه قوی با مخاطب هدف شما متمرکز است که می‌توانیم با انتشار محتوای با کیفیت بطور صحیح با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم.

در بازاریابی محتوا ، مطالبی که تولید می‌شوند باید با محصولات و خدمات شما کاملاً در ارتباط باشد تا کاربران بتوانند با خواندن آن‌ها، مواردی مانند مزایا، خدمات، معایب و توضیحاتی دیگری که برای فروش محصولات و ارائه خدمات لازم است را متوجه شوند و از این رو برای استفاده یا خرید آن‌ها، تصمیم بگیرند.

نکته‌ای که حائز اهمیت است، این است که آگاهی و اطلاعات مردن نسبت به گذشته زیاد شده است و صرفاً با تبلیغات انبوه نمی‌توانید به هدف خود در فروش برسید. موردی که در اینجا پیش می‌آید این است که افراد با دیدن تبلیغات شما احتمالاً به سراغ اینترنتی بیایند و کالا یا خدمات شما را سرچ کنند و با بازخورد هایی که از شما می‌بینند اقدام به خرید کنند. به عنوان نمونه می‌توانیم به سایت دیجی کالا اشاره کنیم که قسمتی برای نقد، بررسی و مقایسه کالا ها دارد که می‌تواند نقش بسزایی در تصمیم‌گیری خریدار داشته باشد.

بازاریابی محتوا چیست و نقد و بررسی دیجی کالانقد و بررسی محصول در سایت دیجی کالا

چگونه یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد کنیم

هدف خود را تعریف کنید

هدف شما برای ایجاد طرح بازاریابی محتوا چیست؟

چرا می‌خواهید محتوا ایجاد کنید و یک برنامه برای آن درست کنید؟

قبل از شروع به کار دوستان حتماً اهداف خودتونو از ایجاد یک محتوا بدانید و زمان بیشتری را به این مرحله اختصاص بدهید.

برای تعیین هدف شما می‌توانید از روش SMART استفاده کنید که هر حرف مخفف کلمات زیر است:

(برای تعیین هدف، هدف شما باید این ویژگی ها را داشته باشد)

  • مشخص بودن (Specific)
  • قابل اندازه‌گیری (Measurable)
  • دست یافتنی (Attainable)
  • مرتبط بودن (Relevant)
  • دارای زمان (Time)

در مورد مخاطبانتان تحقیق کنید

برای ایجاد یک طرح بازاریابی محتوا موفق، شما باید مخاطبان هدف خود را بطور واضح تعریف کنید. این موضوع مخصوصاً برای کسانی که تازه شروع به کار می‌کنند بسیار مهم است. با شناخت مخاطبان مورد نظرتون شما می‌توانید مطالب مرتبط و ارزشمندتری را برای خواندن مخاطبان هدف و تبدیل خوانندگان به مشتری ایجاد کنید.

این سؤال ها را می تونید از خودتون بپرسید:

1- آیا می‌خواهید گروه جدید از مردم را هدف قرار بدید یا بازار هدف فعلی خود را گسترش می‌دهید؟

2- آیا می‌خواهید یک مخاطب هدف خاص را نگه دارید؟

مشخص کردن مخاطبان هدف کار یکبار برای همیشه نیست و باید آن را حداقل هر یکسال انجام بدهید و امری ضروری در تحقیقات بازار است.

یک تفاوت در ساخت محتوا ایجاد کنید

اکثر مردم کار خود را در بازاریابی محتوا با پست های وبلاگ شروع می‌کنند و برای سالیان طولانی روش خود را تغییر نمی‌دهند. شما برای استفاده هر چه بیشتر بازاریابی محتوا باید از تکه های دیگر این پازل نیز استفاده کنید. یکی از راه ها می‌تواند ارائه همین پست های وبلاگ به فرمت های مختلف مثل ویدیو، پادکست، اینفوگرافیک و … در اختیار مخاطبان تان باشد.

اگر مدتی در حال انجام بازاریاب محتوا بوده باشید، می‌توانید از نتایج خود در سال های گذشته استفاده کنید و از آن برای ایجاد تفاوت در سال پیش رو استفاده کنید.

یک سیستم مدیریت محتوا داشته باشید

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که فقط به عنوان مهمان در سایت های دیگران مقاله می‌نویسید می‌توانید به راحتی و بدون هیچ دانش برنامه نویسی یک سیستم مدیریتی داشته باشید که بتوانید محتوا خود را با آن مدیریت کنید. چند بخش حیاتی از سیستم مدیریت محتوا (CMS) عبارتند از:

  • ایجاد محتوا
  • انتشار محتوا
  • تجزیه و تحلیل محتوا

شما خیلی راحت با نرم افزار هایی مثل بلاگفا (Blogfa)، ویکس (Wix)، هاب اسپات (HubSpot) و … می‌توانید یک بلاگ درست کنید و هیچ هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت یا یک سایت شخصی داشته باشید که اونم با نرم افزارهایی مدیریتی مثل وردپرس (WordPress)، جوملا (Joomla) می‌توانید به آسانی یک سایت داشته باشید و محتوا خود را آنجا به اشتراک بگذارید. (در اینجا من نمیتونم به طور کامل درباره قابلیت این سایت ها صحبت کنم)

تعیین نوع محتوایی که می‌خواهید در بازاریابی محتوا استفاده کنید

شما در این قسمت دستتان باز است و مدل های گوناگونی از محتوا را می‌توانید برای بازاریابی محتوا در نظر بگیرید. در این جا برخی از محبوب ترین انواع قالب های محتوا را برای شما نام می‌بریم:

انواع بازاریابی محتوا (Types of Content Marketing)

پست های بلاگ (Blog Posts)

شما الآن در یک پست وبلاگ هستید. پست وبلاگ ها برای جذب بازدیدکننده جدید باید بطور منظم منتشر شوند. پست ها باید محتوای ارزشمندی را برای مخاطبان خود ارائه دهند که باعث تمایل به اشتراک‌گذاری در شبکه های اجتماعی، سایر وب سایت ها یا حتی موجب برگشت دوباره بازدیدکننده جدید به وب سایت شود. دوستان سئو کار توصیه می‌کنند برای رتبه بندی بهتر پست هایتان آن‌ها باید از 1000 تا 2000 کلمه ساخته شده باشد. ولی توجه کنید شما باید برای مخاطبانتان بنویسید نه موتورهای جستجو، بلندی و کوتاهی مقالات خود را با این نکته که آیا مخاطبان شما ترجیح می‌دهند مطالب بلندتر یا کوتاه‌تر را بخوانند ارائه دهید.

همچنین شما برای ایجاد پست های خود از یک فرمت آماده از قبل آماده شده توسط خودتان استفاده کنید من در اینجا یک نمونه انگلیسی از این طرح ها را برای شما گذاشتم که می‌تواند نمونه خوبی برای درک این موضوع باشد.

منبع : مدیر فروش

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 11
  • بازدید سال : 159
  • بازدید کلی : 159
  • آخرین نظرات
    کدهای اختصاصی