دیجیتال مارکتینگ چیست و اصول دیجیتال مارکتینگ
loading...

خرید کتاب های تخصصی

بازدید : 13 چهارشنبه 25 مهر 1397 زمان : 16:54

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

سایت HubSpot که از سایت‌های معتبر در حوزه بازاریابی دیجیتال و استراتژی محتوا محسوب می‌شود در تعریف بازاریابی دیجیتال به این نکته اشاره کرده است که این عبارت، یک واژه چتری محسوب می‌شود.

به این معناست که تعریف نمی‌توان تعریف مستقیم و واحدی برای آن تعریف نمود.

به همین دلیل در ادامه برای واژه دیجیتال مارکتینگ انواع این تعاریف را آورده‌ایم:

  • دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) به مجموعه فعالیت هایی که جهت تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی صورت می‌گیرد گفته می‌شود.
  • به فعالیت‌هایی که به‌منظور تبلیغ یک کالا، خدمات، برندها و بررسی رفتار مشتریان در بستر اینترنت و فضای مجازی انجام می‌شود دیجیتال مارکتینگ گفته می‌شود.
  • دیجیتال مارکتینگ به همه فعالیت‌های آنلاین شما برای جذب مشتری در زمینه کسب‌وکارتان اطلاق می‌شود.
  • بازاریابی دیجیتالی یا دیجیتال مارکتینگ اصطلاحی است که برای تمام تلاش‌هایی که جهت بازاریابی آنلاین انجام می‌گیرد، به‌کار‌برده می‌شود.
  • دیجیتال مارکتینگ به استفاده از رسانه‏ های جدید در دنیای تجارت اطلاق می‌شود که این بازاریابی دیجیتال بسیار به اینترنت وابسته می‌باشد و نام دیجیتال مارکتینگ را به خود گرفته است.
  • دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتالی عبارت است از هر نوع بازاریابی‌‌ای که ماهیت آنلاین دارد.

و در ادامه تعاریفی از دیجیتال مارکتینگ را از شخصیت ها شناخته شده در این حیطه داریم:


دیجیتال مارکتینگ در واقع بازاریابی است و همه ما بازاریابان دیجیتال هستیم. هر تاکتیکی در بازاریابی در دنیای امروزه باید دارای عنصر دیجیتال هم باشد.

تامی کانیزارو (مشاور بازاریابی در IBM)


یک پاسخ ساده این است که بازاریابی دیجیتال به ابزارهای الکترونیکی (کامپیوتر، تبلت، تلفن و …) برای ارائه تجربه‌ای خاص به مخاطبان کمک می‌کند. دیجیتال مارکتینگ در ظاهر بسیار ساده به نظر می‌رسد، اما بسیار پیچیده است. در واقعیت، دیجیتال مارکتینگ در زمان تعامل با یک مخاطب مستعد همانند نوک یک سرنیزه است. دیجیتال مارکتینگ کانال ارسال پیام نیست اما به نوعی تجربه‌ای را با زندگی ترکیب می‌کند. دیجیتال در حال حاضر اولین نقطه تماس مشتری با یک مجموعه هست. در این کانال مشتری کنترل بسیار زیادی برای دیدن و شنیدن آنچه پیش رویش است دارد.

کوین ام گرین (مدیر اجرایی و بازاریابی در DELL)


برای من دیجیتال مارکتینگ استفاده از رسانه‌های دیجیتال و ابزارهای پولی و رایگان به‌منظور تحت تأثیر قرار دادن کاربران است. نکته اصلی در بازاریابی دیجیتال مؤثر استفاده از یک پلت فرم/ تکنولوژی/ تاکتیک درست برای رسیدن به مخاطبی است که محصول شما را خریداری می‌کند، مقاله شما را می‌خواند یا در تعامل با محتوای شما قرار می‌گیرد.

سیمون هسلتین (مدیر ارشد در AOL)


هر زمانی که از ابزارهای دیجیتالی برای ارائه محتوای خود به افراد استفاده کنید، شما از بازاریابی دیجیتال استفاده کرده‌اید.

بکی اورت (استراتژیست بازاریابی محتوا در دانشگاه کاپلا)


با این توصیفات که از دیجیتال مارکتینگ خواندید شاید بتوان آن را در تعریف زیر تا حدی در زمینه دیجیتال مارکتینگ دانست:

بازاریابی دیجیتال شامل مجموعه همه ابزارها و فعالیت‌هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

منبع :» مدیر فروش

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 157
  • بازدید کلی : 157
  • آخرین نظرات
    کدهای اختصاصی